Svenska Priser exkl. moms Logga in Webmail support@egensajt.se 031-787 70 50
Priser exkl. moms

Driftinformation

Akut nertid ( Löst )

Vi har för närvarande ett problem med vårat disk-system.

Vi beklagar nertiden, och arbetar på att få upp systemet så fort det går.

Nertid ( Löst )

Samtliga våra system ligger för närvarande nere.

Vi jobbar så fort vi kan med att få det i drift.

Problem med diskserverklustersystem ( Löst )

Vi började i fredagsnatt göra nattliga arbeten för att åtgärda de problem vi har haft den senaste tiden i vårt speglade diskserverklustersystem. Vi har slutfört dessa arbeten. Idag dock på morgonen fick vi helt nya oväntade problem, som innebär kortare nertider med jämna mellanrum. Detta berör enbart Företags- och proffskonton. Vi arbetar på en så snabb lösning som möjligt. Vi ber om ursäkt för dessa problem!

Går itne att logga in på kontrollpanel. ( Löst )

Ett fel har uppstått i kommunikationen mellan våran kontrollpanel och övriga systemet.

Vi har dock hittat problemet och löser det så fort vi kan.



Syncning av speglat disksystem ( Löst )

Som några kanske har märkt har vi haft driftstörningar relaterade till våra disksystem. Vi har inte endast träffat på en bugg utan flera och vi arbetar intensivt för att ändra och uppgradera det som behövs för att det ska fungera som alltid och som tidigare. Vi har gjort flera åtgärder den senaste tiden och vi beräknar att vi blir klara under dagen idag, det kan därför förekomma driftsstörningar under dagen, tack för din förståelse!

Uppdaterat 16:40: Vi har just nu stora problem med vårt diskkluster, gäller enbart företags- och proffskonton, dvs privatkonton fungerar som vanligt, och vi håller på att återställer från backup, vi beräknar att det blir klart runt kl 18:15-18:30 idag söndag och vi beklagar det djupaste dessa problem, och vi arbetar intensivt på att lösa det fortast möjligt, tack för din förståelse!

Justering av diskserverkluster ( Löst )

Som några kanske har märkt har vi haft driftstörningar relaterade till våra disksystem. Vi har inte endast träffat på en bugg utan flera och vi arbetar intensivt för att ändra och uppgradera det som behövs för att det ska fungera som alltid och som tidigare. Inatt behöver vi göra vissa justeringar som innebär kortare nertid på max 20-30minuter efter kl. 01:00 inatt, tack för din förståelse!

Fortsatta problem med diskservrar ( Löst )

Vi har under en längre tid haft problem med våra diskservrar och SAN. Idag hade vi en nertid på runt 1,5 timme och vi har stött på 2 olika buggar och arbetat en längre tid med att hitta en lösning som var tänkt att implementeras inatt. Det är inte problem med själva disklagringen utan på det sätt vi speglar de bägge disksystemen.

Dock fick vi redan idag på dagen problem igen p.g.a. dessa buggar och vi uppgraderade samtliga drivrutiner och program och problemet ser ut att ha blivit löst, men vi återkommer om vi behöver göra fler ändringar.

Vi beklagar verkligen problemen och tack för din förståelse!

Nätverksproblem ( Löst )

Efter att ha löst våra interna problem upplever vi nu ett helt annat nätverksproblem som rör vår internetansluting och vår externa ISP. Vi hoppas att problemet blir löst så snart som möjligt, vi vet dock inte när.

Problem med diskservrar igen idag på morgone ( Löst )

Vi hade problem igen med kerneln på en av våra diskservrar igen idag på morgonen. Problemet är löst och vi kommer arbeta på att undersöka exakt vad som inte fungerar som det ska.

Problem med diskservrar ( Löst )

Inatt runt kl. 03:00 började vi få problem med våra båda speglade diskservrars kernels som ser ut att träffat på en bugg i samband med nfs4 rdma drivrutiner och parallella filssystems-drivrutiner, vi har idag på dagen lagt in ny-kompilerade kernels och problemet ser ut att ha blivit löst, vi beklagar det inträffade!