Driftinformation

Problem med disksystem ( Löst )

Idag har vi problem med en fördröjning av backup på vårt diskssytem som gör att alla webbsidor hos oss går mycket segt. Problemet blev löst under dagen.

Synkning av mysql01 replikering ( Löst )

Vi kör replikering av alla databaser i skydd mot att en databasserver går ner eller går sönder, vilket är unikt och inatt behöver vi synka mysql01's replikering. Detta gör att alla sidor som använder mysql01 (detta berör inte andra databasservrar) kommer att ligga ner mellan 3:30-05:00 den 4:e. Vi beklagar de eventuella problem detta kan medföra våra kunder.

Problem med för många anslutningar mysql01 ( Löst )

Vi har inatt haft problem med mysql01, där vår kunder fått felet att mysql har haft för många anslutningar. Den övre gränsen för mysql01 hade nåtts (max_connections) och vi löste det genom att höja gränsen, som borde varit högre från första början och vi beklagar de problem som våra kunder haft som har mysql01. De kunder som har andra databasservrar har inte blivit påverkade.

Sega sidor idag från kl. 14.00 ( Löst )

Vi uppgraderade alla php versioner till senaste version, inkl. att vi lade in php 7.3 igår. Idag fick vi märkliga problem med php 7.1 som gjorde att sidor slutade svara, ingen kund rapporterade tyvärr detta, men vi själva märkte att något inte stod rätt till under eftermiddagen och vi gick vi igenom allt och det ser nu ut att ha löst sig. Vi beklagar problemen som detta kan ha givit våra kunder.

Problem med disksystem ( Löst )

Vi har just nu problem med vårt disksystem, och detta gör att samtliga våra tjänster just nu ligger nere. Tekniker arbetar på problement och vi beräknar att vi är tillbaka online igen runt 09:40

Problem med disksystem ( Löst )

Vi har problem med vårt disksystem som bör vara löst inom några minuter.

Underhåll av disksystem ( Löst )

Vi kommer utföra underhåll på vårt disksystem och alla tjänster kommer ligga nere under arbetet.

Problem med disksystem ( Löst )

Vi har just nu problem med vårt disksystem, och detta gör att samtliga våra tjänster just nu ligger nere. Tekniker arbetar på problement och vi beräknar att vi är tillbaka online igen runt 22:40

Problem med kyla i serverhall ( Löst )

Vi har haft problem ikväll med kylaggregaten i vår serverhall, och våra tjänster har stundtals inte varit nåbara, vi beklagar det inträffade som nu ska vara löst.

Ddos attack - alla tjänster berörda ( Löst )

Vi är återigen under en andra ddos attack som gör att alla våra tjänster går segt, och tekniker arbetar just nu på att få attacken under kontroll.
Uppdatering: Attacken är nu under kontroll och samtliga tjänster fungerar som vanligt.